Õpiränne Belgias

Käisin õpirändel Belgias, Aarschoti linnas 19.-24. jaanuaril. Õpiränne oli huvitav ning pakkus mulle võimalusi õppida Belgia haridussüsteemi kohta. 
Veetsin nädal aega Aarschoti koolis erinevaid õpetajaid varjutades. Nägin nii ajaloo, inglise keele kui ladina keele tunde. Samuti vestlesin õpetajatega ning võrdlesime omavahel Belgia ja Eesti haridussüsteeme. 
Tundides käies tundus mulle, et ainete õpetamisel Eestis ja Belgias suurt vahet ei ole. Nii nagu Eestiski, käis ka Belgias ajaloo õpetamine läbi arutelu õpilastega. Õpetaja selgitas õpilastele mingit teemat ning selle käigus kaasas õpilasi tundi küsimuste ja aruteluteemadega. Samamoodi õpiti keeletunnis nagu Eestiski nii uut sõnavara, grammatikareegleid kui tegeleti lugemise ja rääkimisoskuse arendamisega. 
Suurim erinevus Belgia ja Eesti vahel olid käsitletavad teemad. Nädalal, kui mina seal olin, käsitleti ajalootunnis Belgia Kongo ajalugu, millest Eesti ajalooõppes juttu ei ole. Minu jaoks oli väga huvitav saada sissevaade Belgia ajalukku läbi selle teema. Kuna sellega seotud teema tuli mul just alles ka oma töös ette, sain kohe õpilastele rääkida ka Belgia Kongost ning panna õpitud teadmised käiku. 
Suur erinevus oli ka Belgia ja Eesti õppekavades. Õppekavasid võrreldes saime aru, et Belgia õppekava on palju üldisem ja rohkem keskendunud mingitele oskustele kui konkreetsetele teemadele või õpitulemustele. Õpetaja võib ise valida, milliste teemade läbi ta neid oskuseid õpetab. Samuti on ühiskonnaõpetus põimitud ajalooga ning pole eraldi aine, nagu seda on Eestis. 
Peale tundide külastamise avanes mul ka võimalus külastada Euroopa Parlamenti ja Euroopa ajaloo muuseumit. Seal sain tutvuda, millised võimalused on Belgias klassiruumiväliseks õppimiseks. 
Kokkuvõttes sain palju uusi mõtteid oma töö osas tänu sellele reisile. Oskan nüüd paremini analüüsida Eesti haridust uutest külgedest ning lisaks sain ka praktilisi uusi oskuseid, mida oma töös rakendada. 
 

Avaldatud 21.02.2025. Viimati muudetud 21.02.2025.