Mentorsüsteem

Pärnu Ühisgümnaasiumi mentorsüsteem

2023/24. õa-st alustasime koolis üleminekut klassijuhatamiselt mentorlusele. Üleminekut alustasime G1 klassidest ning liikusime mentorluse suunas samm-sammult teadmisi ja oskusi täiendades ning iga klassi jaoks võimalusel kahte mentor-klassijuhatajat rakendades. Üleminekuperioodil kasutasime terminit mentor-klassijuhataja. 2025/26. õa-st jätkame terminiga mentor. 

Pärnu Ühisgümnaasiumi mentorsüsteemis on oma roll juhtmentoritel ja lennumentoritel.

Juhtmentorid

Juhtmentorid

G1

Kaia Metsaalt

Inga Drobet

G2

Liisa Hanso

Külli Pärtelson

G3

Eva Marta Sokk

Merit Reinhold 

Mentorluse ja juhtmentorite koordinaator

Kriste Talving

Juhtmentorite peamiseks eesmärgiks on toetada lennumentoreid ja arendada koolis mentorsüsteemi, mis aitaks toetada õppija arengut, õppimist ning turvalise ja usaldava õpikeskkonna loomist. 

Juhtmentorluse oluliseks osaks on lennumentorite omavahelise koostöö, koostöise õppimise ja kogemuste jagamise suurendamine ning eesmärgipäraste mentortundide kavandamine.

Juhtmentor koostöös teiste juhtmentoritega:

  • planeerib ja valmistab ette mentortunde;
  • otsib ja loob mentortundide jaoks vajalikku õppematerjali;  
  • kavandab lennumentorite koostööhommikuid;
  • otsib vajalikke materjale mentorite professionaalse arengu toetamiseks ning viib läbi lennumentorite koostööhommikuid;
  • kogub lennumentoritelt tagasisidet erinevate murede, rõõmude ja teemade kohta, mis vajaksid tähelepanu ja käsitlemist;
  • kavandab mentorlusuuringut ja analüüsib tulemusi;
  • arendab koolis mentorlust.

Ülekooliliste koostöömeeskondade juhtimisel on juhtmentorite roll koostöö juhtimine koolielu korralduslike tegevuste, dokumentide või arendustegevuste teemal, õpetajatelt vajalikel teemadel sisendi võtmine ning vastavatel teemadel ühise arutelu võimaldamine. 

Lennumentorid

Mentor on õpilase kaasteeline, toetaja, suunaja, usaldusisik, juhendaja.

Mentori põhiülesanne on õppija arengu toetamine, turvalise ja usaldava õhkkonna loomine ja õpilase juhendamine kooli ning õppekorralduslikes küsimustes. 

 

Mentorluse oluliseks osaks on õppija:
  • võimestamine;
  • heaolu ja õpitee toetamine;
  • eneseanalüüsioskuse mõtestamine ja arendamine;
  • eneseteadlikkuse tõstmine.

Mentorlus on selleks, et toetada: 
  • õpilase kohanemist uue kooliga, kaaslastega ja gümnaasiumiõpingutega; 
  • õpilase toimetulekut, arengut ja õppimist; 
  • õpilase eneseusku, vastutustunnet, sisemist motivatsiooni; 
  • õpilast valikkursuste valimisel; 
  • ühtsustunde loomist nii klassis kui koolis tervikuna.
Kuidas mentorsüsteem töötab? 
  • Igal klassil on enamasti 2 mentorit.
  • Mentoriteks on õpetajad ja teised koolipersonali liikmed.
  • Mentoritele pakutakse koolitust ja tuge.   
  • Rakendame nii grupi- kui individuaalset mentorlust.
  • Mentorid rakendavad individuaalset mentorlust ning viivad läbi individuaalseid mentorvestluseid.
  • Õppeaasta jooksul toimub vähemalt üks individuaalne mentorvestlus, lisaks viiakse vajaduspõhiselt läbi lühivestluseid.
  • Igas kuus toimub (temaatiline) mentortund kogu klassile.
  • Mentori suurim roll meie koolis on olla oma õpilaste jaoks olemas.
Avaldatud 18.09.2024. Viimati muudetud 27.09.2025.