Pärnu Ühisgümnaasiumi mentorsüsteem
2023/24. õa-st alustasime koolis üleminekut klassijuhatamiselt mentorlusele. Üleminekut alustasime G1 klassidest ning liikusime mentorluse suunas samm-sammult teadmisi ja oskusi täiendades ning iga klassi jaoks võimalusel kahte mentor-klassijuhatajat rakendades. Üleminekuperioodil kasutasime terminit mentor-klassijuhataja. 2025/26. õa-st jätkame terminiga mentor.
Kes on mentor?
Mentor on õpilase kaasteeline, toetaja, suunaja, usaldusisik, juhendaja. Mentori põhiülesanne on õppija arengu toetamine, turvalise ja usaldava õhkkonna loomine ja õpilase juhendamine kooli ning õppekorralduslikes küsimustes.
Miks mentorlus?
Mentorluse oluliseks osaks on õppija:
- võimestamine;
- heaolu ja õpitee toetamine;
- eneseanalüüsioskuse mõtestamine ja arendamine;
- eneseteadlikkuse tõstmine.
Mentorlus on selleks, et toetada:
- õpilase kohanemist uue kooliga, kaaslastega ja gümnaasiumiõpingutega;
- õpilase toimetulekut, arengut ja õppimist;
- õpilase eneseusku, vastutustunnet, sisemist motivatsiooni;
- õpilast valikkursuste valimisel;
- ühtsustunde loomist nii klassis kui koolis tervikuna.
Kuidas mentorsüsteem töötab?
- Igal klassil on enamasti 2 mentor-klassijuhatajat.
- Mentoriteks on õpetajad ja teised koolipersonali liikmed.
- Mentoritele pakutakse koolitust ja tuge.
- Rakendame nii grupi- kui individuaalset mentorlust.
- Mentor-klassijuhatajad rakendavad individuaalset mentorlust ning viivad läbi individuaalseid mentorvestluseid.
- Õppeaasta jooksul toimub vähemalt üks individuaalne mentorvestlus, lisaks viiakse vajaduspõhiselt läbi lühivestluseid.
Igas kuus toimub (temaatiline) mentor-klassijuhatajatund kogu klassile.
- Mentor-klassijuhataja suurim roll meie koolis on olla oma õpilaste jaoks olemas.