Pärnu Ühisgümnaasiumi kvaliteedihindamise tegevuskava 2024–2029
Eesti Kvaliteediagentuuri läbiviidud üldhariduse kvaliteedihindamine.
KRITEERIUM 1 Õppekavaarendus on süsteemne, kaasav ja tõenduspõhine  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
2025/26–2026/27  | Toetada kooli tugevust ning jätkata loodud mitmesuguste kaasamis- ja aruteluvõimalustega õppekavaarenduses osalemiseks.  | 
2025/26–2028/29  | Eesmärgistada planeeritavad õppekava arendustegevused lähtuvalt õppijatele suurimat mõju omavatest teguritest.  | 
2025/26–2026/27  | Viia õppekavasse muudatusi, mis aitaksid õpilastel enam oma õpiteed kujundada ning nende huvidest ja eesmärkidest lähtuvaid kursuseid valida. Sellest lähtuvalt vähendada õppekavas kohustuslike kursuste arvu.  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata tugevuse ja olulise osaga kooli eripärast ning hoida ja arendada edasi mitmekesist valikkursuste programmi. Hoida kohustuslike ja valikkursuste arvu osas enam tasakaalu, et n-ö erilisemad valikained ei kaoks (nt Meditsiin ja tervishoid, Maailmamuutjaks hariduse kaudu jt). Kaasata valikkursuste loomisesse ka õppijaid ning arvestada nende soovidega.  | 
KRITEERIUM 2 Õppimise ja õpetamise protsessis arvestatakse iga õppija eripära ning toetatakse tema terviklikku arengut  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata kooli tugevuste, mentorsüsteemi ning mälu ja õppimine ainekursusega, mis on toetanud õpilaste motivatsiooni ja õppimist.  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata kooli tugevustega, milleks on töövarjupäev, mis on õpilastelt saanud head tagasisidet. Jätkata karjääri kujundamise toetamisega.  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata tugevusega rakendada valikkursuste arvestamisel VÕTA süsteemi.  | 
2024/25–2026/27  | Luua selge plaan tugimeeskonna tööst, tegevusest ning koostööst mentor-klassijuhatajatega. Arendada ja rakendada õpilaste nõustamist ja tugisüsteemi, et jõuda varem tuge vajavate õpilasteni.  | 
2024/25–2028/29  | Pöörata suuremat tähelepanu matemaatikaõpetajate ning õpilaste matemaatikaalaste teadmiste-oskuste toetamisele.  | 
2024/25–2028/29  | Küsida igal aastal õpilastelt kirjalikku tagasisidet karjäärinõustamisele.  | 
2025/26–2028/29  | Toetada õpetajate teadmisi hariduslike erivajaduste teemal. Korraldada mõtte- ja infovahetusi mentor-klassijuhatajate, tugimeeskonna ja aineõpetajate vahel õpilaste tõhusamaks toetamiseks.  | 
2025/26–2028/29  | Arvestada iseseisva õppimise päevade planeerimisel, et õpetajate koostöö ja õpilaste ennastjuhtivus oleksid nende päevade fookuses.  | 
KRITEERIUM 3 Õppija arengu seire ja hindamine toetab kavandatud õpiväljundite saavutamist  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
2024/25–2028/29  | Viia läbi iga-aastane õpitulemuste, täiendava õppetöö seire ja analüüs.  | 
2024/25–2026/27  | Kasutada õppija toetamisel ja tagasiside andmisel enam Stuudiumi võimalusi.  | 
2024/25–2028/29  | Tutvustada igal aastal HARNO riikliku rahulolu- ja koolikeskkonna küsitluse tulemusi G3 õpilastele.  | 
2024/25–2026/27  | Muuta paindlikumaks liikumisõpetuse hindamist, arvestades õppija individuaalse eripära ning tervisliku seisundiga.  | 
2026/27  | Vaadata üle õppeainete hindamispõhimõtted lähtudes iga õppija arengu toetamisest. Muuta hindamisviisid paindlikumaks.  | 
2026/27  | Pöörata enam tähelepanu õppija arengut toetavale tagasisidele.  | 
KRITEERIUM 4 Kooli väärtused ja toimimise põhimõtted on kokku lepitud ja järgitud  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
2024/25  | Jätkata kooli tugevustega, erinevate kaasamisprotsessidega ning mõtestada ühiselt lahti kooli väärtused õpetajate ja kooli töötajatega. Leppida kokku, mis on erinevad tunnused ja tegevused, mis iga väärtust toetavad.  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata kooli tugevusega, juhtkonna eeskuju ja eestvedamine, ning tuua ka edaspidi (arengu)dokumentides (sh üldtööplaanis) esile kooliväärtuseid ja väljendada eeskuju väärtuste väljendamisel.  | 
2025/26  | Visualiseerida väärtused ja neid toetavad tegevused, teha need koolimajas nähtavamaks.  | 
2024/25–2028/29  | Viia iga õppeaasta alguses läbi õpilastele mentor-klassijuhatajatund kooli väärtuste teemal.  | 
2026/27–2028/29  | Teadvustada ja selgemalt välja tuua kooli väärtuseid ka õppeprotsessis ning mentor- ja ainetundides.  | 
KRITEERIUM 5 Kooli juhtimine on koostöine, arengule suunatud ning kogukonnaga arvestav  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
20204/25–2028/29  | Jätkata tugevusega, milleks on kaasav juhtkond ja juhtkonna avatus suhtlusele erinevate sidusrühmadega. Sisse viia juhtkonna korraliste koosolekute memod, mida jagatakse kõigi õpetajatega.  | 
2024/25–2028/29  | Kaasata laiendatud juhtkonna tegevusse juhtmentorid.  | 
2025/26–2028/29  | Jätkata õpilasesinduse regulaarsete kohtumistega direktori ja juhtkonnaliikmetega.  | 
2025/26–2028/29  | Suurendada vilistlaste kaasatust kooli tegevustesse vilistlaste nädala edasiarendamisega. Kaasata kooli vilistlasi sünnipäevanädalal süsteemsemalt ning leida enam vilistlasi, kes nt annaksid sel nädalal tunde, loenguid jms.  | 
2026/27–2027/28  | Koos kooliperega leida sobivaid viise ja võimalusi, kuidas kaasata lapsevanemaid rohkem suhtlusesse ja kooli arendustegevustesse.  | 
2027/28–2028/29  | Edendada ja toetada koolimeeskonna liikmete ja teiste kooli kogukonnaliikmete teadmisi ning praktilisi oskusi tõenduspõhise arendustegevuse, andmete kogumise ning tõlgendamise, kvaliteedijuhtimise põhimõtetest, töövõtetest ja -vahenditest.  | 
KRITEERIUM 6 Koolis on tagatud õppijate, õpetajate ja teiste kooli töötajate vaimne, sotsiaalne ning füüsiline heaolu  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata kooli tugevusega - pöörata tähelepanu õpilaste ja õpetajate heaolule, tänapäevase õpikeskkonna vajadustest lähtuva, kuid seejuures ajaloolist koolimaja arvesse võtva füüsilise õpikeskkonna kujundamisele.  | 
2026/27–2027/28  | Jätkata tugevusega, milleks on 75-minutilised ainetunnid, kuid tuua seejuures fookusesse liikumispausid tundides, näiteks aktiivõppemeetodite kasutamine jms.  | 
2025/26–2027/28  | Luua kooli enam liikumisvõimalusi, näiteks lauatennis, õuesõppeklass, terviserada koolimajas vms.  | 
2024/25–2028/29  | Viia järjepidevalt õpetajatega läbi koostöövestluseid, mille käigus käsitletakse ka õpetajate heaolu teemat.  | 
2024/25–2026/27  | Luua täiendavaid võimalusi ja meetodeid õpetajate töökoormuse, stressitaseme ja üldise rahulolu kohta tagasiside kogumiseks.  | 
2024/25–2028/29  | Toetada vajaduspõhiselt õpetajaid ja kooli töötajaid vaimse tervise teemaliste loengute ja töötubadega.  | 
KRITEERIUM 7 Koolis on väärtustatud ja tagatud õpetajate ning teiste kooli töötajate professionaalne areng  | |
PERIOOD  | TEGEVUS  | 
2024/25–2028/29  | Jätkata kooli tugevusega toetada õpetajate ja koolitöötajate professionaalset arengut mitmekesiste ja tõhusate koolisiseste ja -väliste (koos)õppimisvõimaluste kaudu.  | 
2025/26–2028/29  | Viia läbi iga-aastased koostöö- ja tagasisidevestlused õpetajate ja koolitöötajatega.  | 
2025/26–2026/27  | Luua õpetajate ja koolitöötajate tagasisidestamiseks terviklik süsteem.  | 
2026/27  | Planeerida tegevused õpetajate ja koolitöötajate personaalsete arengueesmärkide seadmiseks ning individuaalseks toetamiseks.  |