Õpiränded 2023-2024

Kooli 10 õpilast ja 2 õpetajat (Tiina Saarits, Eve Popp) osalesid õpilaste lühiajalisel grupiviisilisel õpirändel 6.-11. märtsil 2023 Itaalias Catanzaros õppeasutuses Istituto Istruzione Superiore “Enrico Fermi”.

Veeteemalise õpirände eesmärgiks oli teadlikkuse tõstmine, kuidas vesi mõjutab nii keskkonda kui kogukondi, kuidas vee tarbimine võib olla jätkusuutlik. Oluline oli kogemuste vahetamine, et õppida erinevate piirkondade (Eesti ja Itaalia) veekasutuse praktikate kohta. See hõlmas nii tehnoloogiat kui traditsioonilisi meetodeid. Oluline oli kultuuridevahelise dialoogi loomine ning uute koostööpartnerite leidmine.

Praktilistest tegevustest oli väga oluline, et õpilased said reaalselt laboris teha katseid vee puhtuse ja omaduste kohta. Samuti õpiti palju teistsuguse koolikorralduse kohta ing loomulikult teistsuguse kultuuri kohta.

 

Inglise keele õpetaja Anne-Maarja Tammaru osales 19.-25. märtsil 2023 Islandil Reykjavikis koolitusel “Structured Educational Visit to Schools/institutes and Training Seminars in Iceland”.

Koolituse eesmärk oli tutvuda Islandi koolisüsteemiga, nende õppekavadega ja külastada koole.Õpetaja Tammaru õppis sai koolitusel teada, et Islandi haridussüsteem on väga lapsekeskne ja õpilase vaimset heaolu toetav, gümnaasiumiõpilasel on kohustusliku kõrval väga palju valikuvõimalusi nii õppeainete kui õppeainete taseme suhtes, muuhulgas on tal endal võimalus valida keskhariduse kestvus. Koolimajad on ehitatud nii, et need võimaldavad õpilasel töötada segamatult omaette, puhata, kasutada raamatukogusid ja arvuteid. Tunde külastades ja õpetajatega vesteldes selgus, et palju kasutatakse iseseisvat tööd, grupitöid, et terve kool on õpikeskus ja ei õpita ainult klassiruumides. Õpilased on aktiivsed, arutletakse palju. Meie grupp erinevate maade õpetajatest sai kursuse käigus ülesandeid, mida kogu kursusega hiljem ette kandsime ja arutasime.

Huvitav oli teada saada ka digivahendite kasutamise kohta Islandi koolides: seal garanteeritakse kõikidele õpilastele sülearvutid, ja kuna seal on oluline õppimine ise, mitte koht, kus õpid, on see hädavajalik. Tunnimaterjalid on õpetajatel kõik digitaalsed, mis võimaldab õpilastel töötada igal pool majas. 

Inglise ja hispaania keele õpetaja Kadri Kõrre osales 29. mail – 6. juunil 2023 Hispaanias Sevillas koolitusel “Un Curso de Formacion de Profesores de Espanol como Lengua Extranjera (ESPC 2)”.

Koolituse eesmärk oli täiendada oma teadmisi hispaania keele õpetamise metoodikast ja tutvuda Hispaania kultuuriga. Õpetaja Kõrre õppis koolitusel erinevaid võtteid hispaania keele õpetamiseks, külastas tunde, vahetas kogemusi kolleegidega, täiendas ennast keelekeskkonnas ja osales erinevatel ekskursioonidel, kus tutvustati Andaluusia piirkonna kultuuri ja ajalugu.

 

Kooli arendusjuht Kriste Talving osales 5.-9. juunil 2023 töövarjutamisel Hollandis Amsterdamis õppeasutuses Xplore-Agora Amsterdam.

Töövarjutamise eesmärgiks oli mõista paremini Hollandi haridussüsteemi ning teada saada, kuidas toetab antud kool ennastjuhtivate õppijate arengut ning õpimotivatsiooni. Arendusjuht sai töövarjutamise käigus teada koolikorralduslikke lähenemisi, mis aitavad õppijal oma õppimist teadlikumalt juhtida ning seeläbi õppimise eest ka suuremat vastutust võtta. Vaadeldud tunnid ja vestlused õpetajatega andsid juurde teadmiseid, missuguste meetoditega toetavad õpetajad varjutatavas koolis õppijate eneseregulatsiooni, ennastjuhtivust, õpimotivatsiooni ja tõhusat õppimist. Märksõnadeks on õppijate usaldamine, eneseanalüüsi- ja planeerimisoskuste järjepidev arendamine, õppijate autonoomia toetamine õpiülesannete ja nende sooritamise aja ja koha valimisel ning koostöise õppimise väärtustamisel.

 

Inglise keele õpetaja Eve Merilo osales 17.-28. juulil 2023 Iirimaal Dublinis koolitusel “Talking to People (C1, C2): A Language and Culture course for Teachers”.

Koolituse eesmärk oli praktiseerida oma suhtlemisoskust (sest koolituse pealkirjaks oli “Talking to People”) ja lisaks tutvuda iiri kultuuri erinevate tahkudega iiri keele, kunsti, filmikunsti, kirjanduse, ajaloo, geograafia, traditsioonide ja muusika kaudu. Õpetaja Merilo õppis koolitusel palju uut, põnevat ja huvitavat Iirimaa ja selle kultuuri kohta. Samuti õppis ta uusi metoodilisi võtteid oma keeletundide läbiviimiseks, rikastamiseks, mitmekesistamiseks.Ta osales ka ise mitmetel õppekäikudel erinevatesse muuseumitesse, näitustele ning looduskaunitesse paikadesse.

Sellel kursusel õpiti ka kasutama mitmeid digitaalseid vahendeid  ja äppe, et muuta oma koolitunde interaktiivsemaks. Näiteks kasutati Wordwalli, Padletit (veebipõhise koostöö tegemiseks), Canvat esitluse tegemiseks, sellist äppi nagu Seesaw maastikumänguks keset Dublinit õpetajaga suhtlemiseks, küsimustele vastamiseks, fotode tegemiseks ja saatmiseks jne.; Baamboozle ‘it; blogikeskkondi päeva jooksul õpitu reflekteerimiseks.

Kunsti- ja arhitektuuriõpetaja Marika Ristmäe osales 2.-7. oktoobril 2023 Hispaanias Barcelonas koolitusel “Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education”.

Koolituse eesmärk oli saada juurde uusi teadmisi kunstiliste tegevuste mõjudest füüsilisele ja vaimsele tervisele. Õpetaja Ristmäe õppis koolitusel teoreetilist infot kunstitegevuse mõjust ajutööle. Samuti praktiseeris loovaid kunstitegevusi, mis on seotud P. Picasso, C. Monet ja J. Miró loominguga kunstiajaloost.

Õppisin palju ka digivahendite vallas:
1. Kunstitegevuste läbiviimisel on hea kasutada äppi Dice Roller (J. Miro täringuülesande juures vajalik digitäringu kasutamine);
2. Mängu tutvustamine (plickers.comlink opens on new page) teadmiste kordamiseks ja kinnistamiseks äpiga: plickers.comlink opens on new page ja kasutades kaarte: plickers cards, nende hankimine veebist.

Eesti ja hispaania keele ning kirjanduse õpetaja Kersti Jürgenson osales 5.–11. novembril 2023 Hispaanias Madridis koolitusel “Mindfulness and Well-being in the Classroom: Creating a Positive Learning Climate”.

Koolituse eesmärk oli anda õpetajale vajalikud oskused õpetada õpilastele seda, kuidas nad saavad reguleerida oma emotsioone ja aidata kaasa hooliva õhkkonna loomisele. Õpetaja mängib õpilase enesearengus võtmerolli, tema toetus aitab õpilastel saada aru endast ja maailmast. Õppimine saab toimuda vaid usaldusväärses ja rahulikus õhkkonnas, kus õpilane on keskendunud. Mentaalse ja füüsilise heaolu, ühtekuuluvustunde saavutamiseks on olemas tehnikad, mida saab kasutada nii suures kui väikeses rühmas. Sellel koolitusel õpiti ja harjutati nende tehnikate kasutamist õppeprotsessi osana nii klassiruumis kui õppekäigul. Õpetaja Jürgenson omandas koolitusel praktilisi võtteid, kuidas aidata õpilastel teadvustada oma emotsionaalset seisundit ja kuidas seda hingamisharjutuste, visualiseerimise, maandamistehnikatega reguleerida; kuidas suurearvulises klassis liikumisharjutuste abil õpilaste eneseteadlikkust, eneseväljendust, koostööoskust arendada, kuidas aidata õpilastel näha nende enda rolli klassi õhkkonna loomisel.

Põnev oli õppida ka erinevate digivahendite kohta: kogu koolituse ülesanded, kodutööd, kokkuleppimised tegime, kasutades mitte ainult veebiplatvormi, vaid ka erinevaid äppe (eesmärk, et saaks õpilastega vajadusel kiiresti mõnd koostöö keskkonda kasutada).

Ajalooõpetaja Eva Marta Sokk osales 3.-9. märtsil 2024 Islandil Reykjavikis koolitusel “Structured Educational Visit to Schools/institutes and Training Seminars in Iceland”.

Koolituse eesmärk oli õppida tundma Islandi haridussüsteemi ning võrrelda seda Eesti omaga. Õpetaja Eva Marta Sokk sai koolitusel parema arusaama, miks on Islandi õpilaste rahulolu koolis uuringute järgi kõrgem kui Eesti õpilastel. Islandil jäetakse palju otsuseid õpilase enda kätte, seega saavad õpilased tunda autonoomiat ning et on ise päriselt oma tuleviku kujundamise eest vastutavad. Huvitav oli analüüsida Eesti süsteemi võrreldes Islandi omaga.

Avaldatud 07.05.2024. Viimati muudetud 19.06.2024.