2023/24. õa-st alustasime koolis üleminekut klassijuhatamiselt mentorlusele. Üleminekut alustasime G1 klassidest ning liigume mentorluse suunas samm-sammult teadmisi ja oskusi täiendades ning iga klassi jaoks võimalusel kahte mentor-klassijuhatajat rakendades. Üleminekuperioodil kasutame terminit mentor-klassijuhataja.
Kes on mentor-klassijuhataja?
Mentor-klassijuhataja on õpilase kaasteeline, toetaja, suunaja, usaldusisik, juhendaja. Mentor-klassijuhataja põhiülesanne on õppija arengu toetamine, turvalise ja usaldava õhkkonna loomine ja õpilase juhendamine kooli ning õppekorralduslikes küsimustes.
Miks mentorlus?
Mentorluse oluliseks osaks on õppija:
- võimestamine;
- heaolu ja õpitee toetamine;
- eneseanalüüsioskuse mõtestamine ja arendamine;
- eneseteadlikkuse tõstmine.
Mentorlus on selleks, et toetada:
- õpilase kohanemist uue kooliga, kaaslastega ja gümnaasiumiõpingutega;
- õpilase toimetulekut, arengut ja õppimist;
- õpilase eneseusku, vastutustunnet, sisemist motivatsiooni;
- õpilast valikkursuste valimisel;
- ühtsustunde loomist nii klassis kui koolis tervikuna.
Kuidas mentorsüsteem töötab?
- Igal klassil on enamasti 2 mentor-klassijuhatajat.
- Mentoriteks on õpetajad ja teised koolipersonali liikmed.
- Mentoritele pakutakse koolitust ja tuge.
- Rakendame nii grupi- kui individuaalset mentorlust.
- Mentor-klassijuhatajad rakendavad individuaalset mentorlust ning viivad läbi individuaalseid mentorvestluseid.
- Õppeaasta jooksul toimub vähemalt üks individuaalne mentorvestlus, lisaks viiakse vajaduspõhiselt läbi lühivestluseid.
Igas kuus toimub (temaatiline) mentor-klassijuhatajatund kogu klassile.
- Mentor-klassijuhataja suurim roll meie koolis on olla oma õpilaste jaoks olemas.