Mentorsüsteem

2023/24. õa-st alustasime koolis üleminekut klassijuhatamiselt mentorlusele. Üleminekut alustasime G1 klassidest ning liigume mentorluse suunas samm-sammult teadmisi ja oskusi täiendades ning iga klassi jaoks võimalusel kahte mentor-klassijuhatajat rakendades. Üleminekuperioodil kasutame terminit mentor-klassijuhataja. 

Kes on mentor-klassijuhataja?

Mentor-klassijuhataja on õpilase kaasteeline, toetaja, suunaja, usaldusisik, juhendaja. Mentor-klassijuhataja põhiülesanne on õppija arengu toetamine, turvalise ja usaldava õhkkonna loomine ja õpilase juhendamine kooli ning õppekorralduslikes küsimustes. 

 

Miks mentorlus? 

Mentorluse oluliseks osaks on õppija:

  • võimestamine;
  • heaolu ja õpitee toetamine;
  • eneseanalüüsioskuse mõtestamine ja arendamine;
  • eneseteadlikkuse tõstmine.

Mentorlus on selleks, et toetada: 

  • õpilase kohanemist uue kooliga, kaaslastega ja gümnaasiumiõpingutega; 
  • õpilase toimetulekut, arengut ja õppimist; 
  • õpilase eneseusku, vastutustunnet, sisemist motivatsiooni; 
  • õpilast valikkursuste valimisel; 
  • ühtsustunde loomist nii klassis kui koolis tervikuna.

Kuidas mentorsüsteem töötab? 

  • Igal klassil on enamasti 2 mentor-klassijuhatajat.
  • Mentoriteks on õpetajad ja teised koolipersonali liikmed.
  • Mentoritele pakutakse koolitust ja tuge.   
  • Rakendame nii grupi- kui individuaalset mentorlust.
  • Mentor-klassijuhatajad rakendavad individuaalset mentorlust ning viivad läbi individuaalseid mentorvestluseid.
  • Õppeaasta jooksul toimub vähemalt üks individuaalne mentorvestlus, lisaks viiakse vajaduspõhiselt läbi lühivestluseid.
  • Igas kuus toimub (temaatiline) mentor-klassijuhatajatund kogu klassile.

     

  • Mentor-klassijuhataja suurim roll meie koolis on olla oma õpilaste jaoks olemas.
Avaldatud 18.09.2024. Viimati muudetud 19.09.2024.